Yat bakımı takvimi

YAT BAKIM TAKVİMİ
40 feet ve üzeri çoğu yat için, yat tam zamanlı olarak suda duracaktır. Bu senaryoda düzenli bakım ve onarım özellikle önemlidir. Meksika Körfezi’ndeki tekne sahipleri için, Körfez suları suyu özellikle aşındırıcı hale getiren yüksek tuzluluk seviyelerine sahiptir. Tuzlu su tekne sahipleri için, yat bakımının üstünde kalmak çok önemlidir. Kapsamlı olmasa da, aşağıdaki maddeler düzenli bakım ve onarım programı için iyi bir başlangıç noktasıdır. Daha ayrıntılı bir yat bakım programı için üreticinizin kılavuzlarına ve yat servis profesyonellerine danıştığınızdan emin olun.
Yatın yıkanması ve temizlenmesi
– Bazı sahipler tekneyi her ay temizletebilir, ancak teknelerinin her zaman mükemmel durumda olmasını isteyenler için iki haftada bir daha iyidir. Yatın dış tarafındaki tüm görünür elemanlar yıkanmalı ve temizlenmelidir. Çizgiler ve tozlar giderilmelidir. Herhangi bir kuş pisliği ortadan kaldırılmalıdır. Ek olarak, kanvas örtüler çıkarılabilir ve tüm döşemeler silinebilir. Metal temizlenecek ve cilalanacak ve ahşap işçiliği fırçalanacaktır. Yat sahipleri, kapsamlı bir dış temizlik için ortalama ayak başına 2-3 dolar ödemeyi bekleyebilirler. Bazı yat detay şirketleri, toz alma, tezgah temizliği, tuvaletler, lavabolar ve daha fazlasını içerebilen iç kısmı da temizleyebilir.
Yatın altını temizleyin
– Ayda bir kez iyi bir kuraldır, ancak daha sıcak, daha ılık su aylarında, bunu daha sık yaptırmak isteyebilirsiniz. Benzer şekilde, daha soğuk hava aylarında, bir aydan biraz daha uzun sürebilir. Midyelerin teknenin alt kısmından düzenli olarak temizlenmesi önemlidir. Pürüzsüz ve temiz bir gövde, yatın uzun vadeli bakımı ve verimli performansı için çok önemlidir. Genellikle bu, bir dalgıcın tekneden tüm midyeleri ve diğer yosun ve deniz canlılarını temizlemek için gövdeyi su hattından ve altından temizlemesini içerir. Dalgıç ayrıca suyun altındaki tüm çalışan donanımın midye büyümesinden arınmış olduğundan emin olmalıdır. Yat sahipleri, su altı temizliği için ortalama ayak başına 2-3 dolar ödemeyi bekleyebilirler. Alternatif olarak, bazı hizmetler bunun yerine saatlik ücretler talep edebilir. Ayrıca daha yüksek akıntılı bir alanda olmanın daha sık büyümeye ve daha sık temizlik ihtiyacına neden olabileceğini unutmayın. Marinanızdaki yerel rıhtım yöneticisine veya yakındaki bir komşuya dip temizliğinin ne sıklıkla yapılmasını önerdiklerini sormak iyi bir uygulamadır.
Sistem kontrolü
– Yatınızda keyifli bir yatçılık deneyimi için işlevsel kalması gereken çok sayıda sistem bulunur. Klima, pompalar, egzoz ve hava girişi, aküler, soğutma suyu seviyeleri, yakıt ve yağlama, düzenli kullanım sırasında çalışan sistemlerden sadece birkaçıdır. Bazı sahipler bu sistemlerin bir kısmının veya tamamının durumunu kendileri kontrol etmekten hoşlanırken, diğer sahipler profesyonel bir kişi tarafından düzenli sistem kontrolü yapılmasını tercih edecektir. Düzenli kullanım sezonu boyunca, tüm sistemlerin ayda bir kontrol edilmesi önerilir. Bu tür bir servisin maliyeti, 40-50 feet boyutundaki yatlar için muhtemelen 200-250 dolar aralığında ve daha büyük yatlar için daha fazla olacaktır. Servis yapıldıktan sonra, servis profesyoneli size bir servis raporu özeti ve önerilen eylem yollarını sunacaktır.
Teknenin cilalanması
– Güneş ışığına maruz kalmaya bağlı olarak her üç ila altı ayda bir, teknenin görünen kısımları (su hattından sürtünme rayına kadar teknenin üst kısmı) cilalanmalıdır. Gövde renkli olduğunda (mavi veya siyah gibi), cilalama sıklığı artabilir.
Yıllık Motor, Aktarma Organları ve Jeneratör Servisi
– Yılda bir kez yatınıza bakım yaptırmalısınız. Karaya çekmek gerekli değildir, ancak tabanı ve hareket aksamını kontrol etmek için bunu yapmak iyi bir uygulama olabilir. Bu yıllık bakım, araç sahiplerinin araçlarını düzenli bakım için getirmelerinden çok da farklı değildir; ana motorlar, şanzımanlar ve jeneratörlerdeki tüm gerekli parçalar bakıma alınacaktır. Motor bakımını da içeren yıllık bakımın maliyeti, teknenize bağlı olarak büyük ölçüde değişecektir, ancak daha küçük yatlar yaklaşık 3.000 $ ödemeyi bekleyebilir (yat, tabanı ve hareket aksamını kontrol etmek ve bakımını yapmak için karaya çekilirse daha fazla). Maliyetler daha büyük yatlarda artar.
Yatın altını yeniden boyama
– Birçok kişi iki yılda birin yeterli olduğunu düşünse de, yatın gövdesinin durumunu kontrol etmek ve muhtemelen altını yeniden boyamak için yatı yılda bir kez karaya çekmek iyi bir uygulamadır (bunu yıllık bakımla birlikte yapmayı düşünün). Teknenizin altı temizlenip deniz kabukluları kazındıkça, boya katmanları incelebilir ve bozulabilir. Maliyetler değişecektir, ancak tekne sahipleri gövdenin yeniden boyanması için yaklaşık 50$/ayak ödemeyi bekleyebilirler.
Klima sistemi bakımı
– Florida gibi sıcak iklimlerde, klima sistemlerinin düzenli bakıma ihtiyacı vardır. Florida’daki bir yattaki klima hatları, hatlara yapışan her şeyin düzgün bir şekilde temizlenmesi ve çıkarılması için her altı ayda bir asitle yıkanmalıdır.