Motor Bakımı

Motor Bakımı
Dizel içten takmalı motorlar, yağ, yağ filtresi ve yakıt filtrelerinin değiştirilmesi de dahil olmak üzere yıllık bir servis gerektirir. İdeal olarak bu, kış bakımı öncesinde yapılmalı ve motor aynı zamanda kışa hazırlanmalıdır. Günlük kontroller arasında tahrik kayışı gerginliği ve durumu, gevşek bağlantılar ve aşınma olup olmadığını kontrol etmek için tüm kablolama ve boru işlerinin incelenmesi ve tatlı su soğutmalı ünitelerin ısı eşanjöründeki karter yağ seviyesi ve soğutma suyu seviyesi bulunur.
Teknenizi korozyondan korumak esastır. Pervane kanatlarının dış kenarlarında hasar olup olmadığını kontrol etmeniz önerilir. Pembe tonlu bir renk bozulmasıyla birlikte görülen yüzey çukurlaşması, elektrolitik eylemin bir işaretidir ve daha fazla araştırılmalıdır. Ayrıca, P braketindeki kesmesiz yatağı aşınma açısından kontrol edin; şaftın etrafına sıkıca oturmalıdır.
Metal gövde içi bağlantı elemanlarındaki hasar genellikle elektroliz işlemiyle oluşur. Bağlantı elemanının etrafındaki gövdenin içindeki beyaz toz, çinkosuzlaşmanın bir işaretidir ve bağlantı elemanının değiştirilmesini gerektirir. Her durumda, tüm deniz musluklarının serbestçe çalıştığını kontrol edin ve suya indirmeden önce yağlayın. Ayrıca, log ve derinlik ölçer dönüştürücülerinde hasar olup olmadığını kontrol edin. Bilge pompaları (ve kafa pompaları) periyodik bakıma ihtiyaç duyar. Sadece ara sıra kullanılıyorlarsa bu yıllık bakıma gerek olmayabilir, ancak kesinlikle her iki yılda bir yapılmalıdır.